Dik Water

Dik Water, een boek én een leerlijn ondernemerschap.
In bad met Hans Straathof. Dat was het eerste interview dat wij, Erma Rotteveel, Dimmy Olijerhoek en Annemieke de Man, voor de ondernemersvereninging OVA op eigen initiatief publiceerden. Daarna volgden er nog zeven. Ons idee om ondernemers voor een paar uur letterlijk uit hun eigen bedrijf te halen en in een ludieke setting te fotograferen en interviewen, leverde boeiende gesprekken, wijze lessen en nieuwe inzichten op. We leerden de oorsprong en de unieke identiteit van ondernemend Kaag en Braassem steeds beter kennen en raakten er gaandeweg van overtuigd dat de verhalen een breder en vooral ook jonger publiek verdienden. Omdat wij vinden dat we trots mogen zijn op het ondernemerschap in onze gemeente en op de veelvoud en diversiteit aan bedrijven. Omdat we het daarom belangrijk vinden dat het ondernemend karakter behouden blijft en actief overgedragen wordt op de nieuwe generatie. 

Wij ontwikkelden:

• Logo
• Interviews
• Boek
• Concept leerlijn
• Concept project

Leerlijn ondernemerschap

Met de verhalen onder onze arm én onze bevindingen in ons hart klopten we bij het Bonaventuracollege in Roelofarendveen, aan met de volgende vraag: ‘Als wij deze verhalen publiceren in een boek zouden jullie de verkoopopbrengst dan willen investeren in een lesprogramma over ondernemerschap?’ Een vraag die door Ivor direct enthousiast met ja beantwoord werd. Dus zo geschiedde.

Het Bonaventuracollege ging – samen met een viertal ondernemers – aan de slag om de leerlijn ondernemerschap vorm en inhoud te geven en wij startten met het interviewen van vier extra ondernemers, het ontwerpen en opmaken van het boek, het selecteren van de foto’s, het schrijven en redigeren van de teksten en het werven van sponsors. Met een prachtig eindresultaat.

Ons idee om ondernemers voor een paar uur letterlijk uit hun eigen bedrijf te halen en in een ludieke setting te interviewen, leverde boeiende gesprekken, wijze lessen en nieuwe inzichten op.

‘We leerden de oorsprong en de unieke identiteit van ondernemend Kaag en Braassem steeds beter kennen en raakten er gaandeweg van overtuigd dat de verhalen een breder en vooral ook jonger publiek verdienden. Omdat wij vinden dat we trots mogen zijn op het ondernemerschap in onze gemeente en op de veelvoud en diversiteit aan bedrijven.’

Vorige
Vorige

Ploeg Kozijnen