De kracht van een corporate identiteit

Een corporate identiteit, huisstijl of merkidentiteit: verschillende termen die hetzelfde beschrijven. Namelijk het samenbrengen van logo, lettertypes, beelden en kleuren die gebruikt worden om uw bedrijf aan de buitenwereld te presenteren. Van de corporate website tot een facebookpost. Hoewel het dus iets heel belangrijks is, zijn er veel bedrijven die hier geen prioriteit aan geven. Wij vertellen daarom graag de voordelen van een professioneel huisstijlontwerp!

Corporate identiteit versterkt je bedrijfsimago
Een goede huisstijl vertelt jouw verhaal en brengt deze over in kleuren, beelden en tekst. Daarmee versterkt het je bedrijfsimago. Een goed voorbeeld hiervan is de corporate identity die wij maakten voor delicatessenleverancier Delicious. De website en verpakkingen stralen nu dezelfde kwaliteit uit als de producten die zij leveren. En dat is wat ieder bedrijf wil: een beeldmerk dat past bij haar product of dienst.

Het trekt de aandacht
De reclameboodschappen vliegen je dagelijks om de oren. Daardoor moet je meer moeite doen om eruit te springen. Dit bereik je wanneer al je vormgeving klopt en een moderne uitstraling heeft die past bij de tijd. Hier trekt het oog van een voorbijganger sneller naartoe.

Een basis voor alle communicatiekanalen
Een bedrijf heeft veel verschillende communicatiekanalen naar de buitenwereld. Denk maar aan websites, visitekaartjes, flyers, social media etc. Het is dus heel handig wanneer hier een stevige basis voor is. Op deze manier staan alle neuzen in het bedrijf dezelfde kant op. Helemaal handig is een huisstijlhandboek, zoals wij die maakten voor CNB. Zo kan iedere werknemer in het bedrijf met de huisstijl uit de voeten.

Herkenbaar voor de doelgroep
Wanneer al je bedrijfscommunicatie dezelfde uitstraling heeft, zal je ook sneller herkend worden bij je doelgroep. Zo wordt een facebookbericht meteen gelinkt aan de poster. Een campagne wordt zo des te effectiever. De kijker heeft aan één blik genoeg om jouw bedrijf te herkennen.

Onderscheid je van je concurrenten
De vormgeving van je communicatie is een uitstekend middel om je van je concurrenten te onderscheiden. Wanneer je dezelfde diensten of producten aanbiedt, moet je jezelf weten te onderscheiden met je eigen bedrijfsverhaal. En een identiteit die dit verhaal vertaalt in beeld.

Wil jij een krachtige huisstijl die jouw verhaal vertelt?
We hopen dat we je overtuigd hebben van de voordelen van een professionele huisstijl. Heb jij een huisstijl nodig voor je bedrijf of heeft je huidige huisstijl een frisse wind nodig? Neem dan vooral contact met ons op of kom langs voor een kopje Ripse koffie in ons prachtige pand. Want wij zitten dolgraag met jou aan tafel om te ontdekken wat jouw bedrijf bezield. En vertalen dit vervolgens in een krachtige identiteit. 

Onlangs heeft Windkracht 10 ook zelf een nieuwe corporate identity ontwikkeld!

Onlangs heeft Windkracht 10 ook zelf een nieuwe corporate identity ontwikkeld!

Vorige
Vorige

Kunstfotografie Tulpenroute

Volgende
Volgende

Primeur tulpenbollenpapier